FórumFórum

Quo vadis Kékszalag?

új üzenet
Szerintem nem kellett hozzá semmi extra. Nem is hiszem, hogy abban az időben lehetőség lett volna hozzájutni. (Talán egy gyökérkefével leszedték az algát a verseny előtt.)
A hajó vízvonal hossza 12-14 m (kb., dőléstől függően) ebből a hajó testsebessége (4,5 * gyök vízvonalhossz): 15-16 km/ó körül van. Ezt szerintem _jó_ szélben bármilyen kötélzettel/vitorlával eléri, és bármilyen szuper felszerelés csak minimális gyorsulást okozna a testsebességhez közeli tartományban.
(De ez csak egy vélemény, sajnos nem voltam akkor a hajón ;-) )
Andras
47 szekely 2013.07.30. 23:10
(Előzmény : 45)
Válasz erre
http://www.sailing.hu/kereses/kekebb-vagy-sem/15577 itt sok mindent megtalálsz
46 Belo 2013.07.30. 19:34
(Előzmény : 45)
Válasz erre
Kékszalag.
Csak az érdekesség kedvéért keresem az 1955-ös meteorológiai viszonyokat (erős északi szél egész nap, de mekkora?), illetve a Nemere II akkori kötélzetét, vitorlázatát.
Egyszerűen kíváncsi vagyok, akkoriban mivel mentek olyan nagyot?
Volt már poliészter kötél, dacron, algagátlózták/polírozták, verseny előtt?
45 kocahajós 2013.07.30. 18:17 Válasz erre
Akkor tehát idén sem lehet valakit magaddal vinni ha nincs kék könyve anélkül, hogy megfizetné a 20eFt rajtendegélyt + orvosit + nevezési díjat. Nesze neked vitorlás sport népszerűsítése...
44 toce222 2013.07.04. 13:33 Válasz erre

És sokáig kísérleteztél mire rájöttél?
43 Paraszt 2013.07.01. 13:05
(Előzmény : 40)
Válasz erre
Itt a versenykiírás:
http://www.hunsail.hu/files/305708/K%C3%A9kszalag%20ki%C3%ADr%C3%A1s%202013%20j%C3%BAlius%2025-27%20.pdf
42 skioutlet 2013.06.30. 12:57 Válasz erre
Kösz a korrekciót.
41 skioutlet 2013.06.29. 16:42
(Előzmény : 40)
Válasz erre
Elég 3 w a www.kekszalag.hu oldalhoz. sok a 4.
40 Sz Laci 2013.06.29. 12:44
(Előzmény : 39)
Válasz erre
MVSZ 2013. június 14-i elnökségi ülés jegyzőkönyvének
9. napirendi pontja(*)
Kékszalag bizottság beszámolója, Kékszalag költségvetésének elfogadása, Kékszalag szervezésében közreműködők megbízása

Kerekes Kázmér tájékoztatja az elnökséget, hogy volt már egy tárgyalás a Kékszalag kapcsán, amelyen a vízi és a parti rendezés is szóba került. A megbeszélésen jelen volt Balatonfüred város képviseletében Cserép László úr, aki a kulturális és sport osztály vezetője. Megállapodás született, hogy a teljes parti rendezést felvállalja Balatonfüred Város Önkormányzata, így a Vitorlás Szövetségnek lehetősége van a vízi rendezésre koncentrálni. Javasolja, hogy az elnökségi tagok feladatait pontosan határozzák meg, és a főtitkár koordinálja az rendezvényt. Böröcz István jelzi, hogy az Önkormányzat a fesztivált szervezi, a díjkiosztó lebonyolításában a Szövetség is vegyen részt. Zentai István elmondja, hogy az említett megbeszélésen az Önkormányzat milyen vállalásokat tett a parti rendezéssel kapcsolatban: a befutó megvilágításának kiépítése, díjkiosztóra a technikai háttér biztosítása, stb. Felhívja az elnökség figyelmét két korábbi szerződésre, amelyet felül kellene vizsgálni. Véleményét Siklósi Máté is osztja.

Az elnökség egyet ért abban, hogy a névadó szponzor megtalálásának határideje 2013. június 25.

Dr. Kollár Lajos kéri az elnökséget, hogy az ismeretek alapján fogadják el a beszámolót.

65/2013. (06.14.) számú határozat:

Az elnökség elfogadja a Kékszalag Bizottság beszámolóját azzal, hogy a 2013. évi Kékszalag költségvetését a soron következő elnökségi ülés tárgyalja.

Szavazott 11 fő. A szavazás eredménye: 11 IGEN, 0 NEM, 0 TARTÓZKODÁS

(*) forrás:
http://www.hunsail.hu/hirek/hatarozatok/mvsz-2013-junius-14-i-elnoksegi-ules-jegyzokonyve/
----------------------------------------------------------------------------------------

Esetleg " a névadó szponzor nevének megtalálása" című feladatmegoldás határidejének csúszása lehet az egyik indok arra, hogy miért nincs aktuális kekszalag.hu?
http://wwww.kekszalag.hu
39 skioutlet 2013.06.29. 09:59 Válasz erre
Már egy hónap sincs a kezdésig, és semmi info sincs a kekszalag.hu -n.
Tényleg ennyire nem fontos?
Nincs aki a hivatalos honlapot karbantartsa?

38 Koli 2013.06.29. 09:34
(Előzmény : 35)
Válasz erre
Az időpont és a rendezvény egyáltalán nem bizonytalan. Magam sem tartom jó ötletnek a csütörtöki rajtot, de sajna erre szól a hatósági engedélyünk. Jövőre a nagyhajós bizottság segítségével, megfelelő párbeszédet követően dönthetünk az időpontról és a versenyzők elvárásairól.
37 Stefi 2013.06.23. 22:02 Válasz erre
Miért bizonytalan az időpontja?
36 Belo 2013.06.21. 13:02
(Előzmény : 35)
Válasz erre
Azért kezd komikus lenni, hogy a Balaton legnagyobb, legpatinásabb, leg-leg-leg túraversenyének 1 hónappal az indulása előtt nincs versenykiírása, bizonytalan az időpontja, sőt talán még az is, hogy lesz-e. A kekszalag.hu meg minden úgy szól a tavalyi versenyről, mintha el sem telt volna egy év. :-(

Legyen szombaton a rajt, egy a versenytől független időpontban a díjkiosztó. Küldjenek k egy tucat jó fotóst/videóst, csináljanak szép anyagokat a vizen és kész. Ennyi és egy jól megrendezett verseny bőven elég a résztvevőknek szerintem....
35 toce222 2013.06.21. 12:14 Válasz erre
Gondolom nem csak nekem tűnik föl a hihetetlen felhajtás ami a Kékszalagra települ. Kezdve a bevételre hajazó kiírástól a fölösleges és drága plusz köröktől amit futni kell ha részt akarsz venni.Nem is beszélve a millió motorosról (emeletes tengeri motorhajók az aranyifjakkal koktéllal kézben) melyek a vízijártasság teljes hiányáról tanúskodva ,természetesen külön engedély birtokában jórészt csak útban vannak.A Füred előtt terjeszkedő olajfilm is e jeles társaság érdeme ezeken a napokon. Aki szeret vitorlázni és esetleg még versenyen is részt venne az ennek láttán inkább otthon marad.
34 péter 2013.06.21. 08:54
(Előzmény : 33)
Válasz erre
Egész pontosan kikre gondolsz?
33 Belo 2013.06.20. 23:04 Válasz erre
Biztos, hogy van esély egy igazi Kékszalag megrendezésére , csak egy normális túraversenyt kellene kiírni. Kihagyva belőle azokat akiknek semmi keresnivalójuk egy ilyen verseny közelében.
32 péter 2013.06.20. 22:37
(Előzmény : 24)
Válasz erre
Ahogy nézem, az indulók számához képest még kevesen adtak választ, de legalább valami. Köszi!
31 Alibán András 2013.06.20. 09:49
(Előzmény : 30)
Válasz erre
Igazad is van. Csinálok egy nem reprezentatív szavazást...
30 Belo 2013.06.17. 10:48
(Előzmény : 29)
Válasz erre
Ez oké, nyilván kinek-kinek. De vajon elérte-e azt a célt, amiért így alakították át a menetrendet? Végzett-e egyáltalán bárki felmérést ebben a témában?
29 Alibán András 2013.06.17. 09:36
(Előzmény : 26)
Válasz erre
Pláne! :-)
28 Alibán András 2013.06.17. 09:35
(Előzmény : 27)
Válasz erre
valamikor szombaton volt rajt
27 Sz Laci 2013.06.13. 16:03
(Előzmény : 26)
Válasz erre
Bevallom, hogy nekem tetszik. Hagyomány tisztelet ide vagy oda.
26 Belo 2013.06.13. 15:51
(Előzmény : 25)
Válasz erre
Gyanítom, hogy már kissé unalmas vagyok, de az új elnök által többször emlegetett hagyománytisztelet jegyében nem lehetne mégiscsak visszatenni a Kékszalag rajtját péntekre?
25 Alibán András 2013.06.13. 15:16 Válasz erre
Mondhatni a konkurenciának csinálom a forgalmat, ezért nem sértődöm meg, ha kimoderálja valaki, de azért hátha mégsem...

http://porthole.hu/horizont/mi-lesz-veled-kekszalag-7292/

Szerintetek van esély a Kékszalag jelenlegi struktúrájának bármilyen mértékű újragondolására?
24 Alibán András 2012.04.01. 15:44 Válasz erre
Sziasztok!

maritimo, még rosszabb, ha self-righting az elvárás: ezzel az összes klasszikus hajót is kizártad. (visszaforgatónyomaték megvan, de elsüllyed.) Kiskapuk pedig mindig is lesznek...
Szerintem az egész szabályozás halott ügy. És ha sikerül, mit értünk el? Megnyeri a Sirokkó, vagy valamelyik hetvenes. Ugyanúgy csak 3-5 esélyes hajód lesz, csak mások.
Ha pedig elkezdjük tovább bontani, eljutunk a hajóosztályokig, és részemről egy hajóosztálybeli első helynek ugyanannyira örülnék mint egy abszolút elsőnek, ami az én dimenziómban értelmetlen fogalom.

Nyomkövető ügyben meg... Hogy van az, hogy én a mai szemmel "életveszélyes" vasmászókán sem törtem össze magam? :)
Ha valaki nem ért hozzá, veszélyes a versenyzés. Épeszű szabályozás és kultúra kéne nem pedig légzsák a kormányrúdba. Szerintem.
23 Bbtbalazs 2011.12.22. 09:03
(Előzmény : 20)
Válasz erre
12
Bejelentkezés
E-mail  
Jelszó  
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek

Tavaszi kedvezmények

2014.04.01.   0 hozzászólás
Elérkezett az idő, hogy néhány kedvezményünket ajánljuk figyelmükbe.

Tavi X-35OD RENDKÍVÜLI kedvezményes áron eladó!

2014.03.12.   0 hozzászólás
Magyar X-35 osztály kompatibilis.

Bemutató -Xp 33

2014.02.26.   0 hozzászólás
Az X-Yachts AS Dánia és az X-Yachts Hungary, mint magyarországi...

BAVARIA CRUISER 33 EASY– NETTÓ 49.950 EUR

2014.01.27.   1 hozzászólás
A kedvező most még kedvezőbb áron!

Optitension

2013.12.17.   1 hozzászólás
A hajók teljesítményét és biztonságát alapvetően befolyásolja a rigg...
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Építs Nauticot!

2013.08.05.
Önépítőknek Nautic 330 Club hajótest eladó.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Hajó buhera (felújítás, kiegészitők és egyéb nyalánkságok

857 hozzászólás 2014.04.25. 09:10 - Picur17

Hajó vizsgáztatás

181 hozzászólás 2014.04.25. 08:54 - szapcsika

Kajüt plafon.. ötlet?

12 hozzászólás 2014.04.22. 17:03 - sensei

Túrázóknak ajánlott

627 hozzászólás 2014.04.18. 11:47 - Alibi

Kapitány és legénység börze

466 hozzászólás 2014.04.15. 13:30 - treka
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.
SzavazásSzavazás
Kérjük az Önnek megfelelő választ jelölje be.
Hiba történt az űrlap feldolgozása közben!
szavazás