FórumFórum

Kenese 50 es cirkáló

új üzenet
.

https://www.youtube.com/watch?v=-EFpXHKFHR8#t=0.264036
64 cup 2017.04.22. 20:38 Válasz erre
helló!

köszönöm
a felújítás nem fejeződött be,csak az anyagiakban és az energiában is kellett egy kicsit szusszanni

a 2016-os szezon második felét végre hajózással tölthettük és közben körvonalazódott a további menetrend is

a télen elkészült egy teljesen új vitorlázat,grósz + reffelhető genua és megfejeltük egy kitolható orrsudárból a topba húzott reacherrel és egy hatalmas genakkerrel
reményeim szerint a hosszú vízvonal és extra nagy vitorlázat jó sebességet hoz majd

pár héten belül daruzunk,aztán elkezdődhet az új vitorlák beállítgatása

örömmel látunk a hajón ha keszthely felé jársz,ha lennének fényképeid és megosztanád azt is szívesen venném
63 cup 2017.04.22. 20:34
(Előzmény : 62)
Válasz erre
Üdv, nagyon meg örültem hogy újra vízen láthatom ezt a hajót. Nagyon szèp lett gratulàlok. Kb 10 évig volt apàm hajója , rengeteget mentünk vele 89 től minden nyàron. Igazàn remek hajó ! imàdtam vele menni. Remèlem sok örök okoz majd. Rendkívüli lenne vele újra mennénk egy kört. :-)
62 Bozsó 2017.04.17. 21:36
(Előzmény : 60)
Válasz erre
.

61 cup 2016.06.30. 12:05 Válasz erre
.

60 cup 2016.06.30. 12:01 Válasz erre
Köszönöm
a munkát jobbára saját magam végeztem egy-két alkalmanként besegítő szakembertől eltekintve,sajnos szabad ég alatt készült így a folyamat elég sok kényelmetlenséggel is járt
természetesen a végeredmény sem összemérhető pl. a Budapest minőségével
törekedtem arra hogy a hajó a lehető legjobban hasonlítson az eredeti kinézetére ,
megvételkor nem kalkuláltam ekkora felújítással de hogy az állapota ne romoljon tovább szükséges volt elég mélyen belenyúlni
a hajó Keszthelyen van,már vitorlázunk és ismerkedünk vele mert a megvétel után ki sem tudtuk próbálni
gyerekkoromban a Keszthelyi molóról lestem a cirkálókat,örülök hogy végre hajózhatok is egyel



59 cup 2016.06.30. 11:31 Válasz erre
Én is gratulálok a felújításhoz, és szeretném a hajót élőben is megtekinteni. Szeretnék informálódni, hol van a hajó megtekinthető állapotban. Azt is szeretném megtudni, ki végezte a felújítást, pontos telefonszámot és elérhetőséget a mesterhez, mivel nekem is van egy ugyanilyen FA 50es vitorláshajóm. Zsozsi.
steyrpuch@freemail.hu,
58 nszaniszlo 2016.06.28. 18:39
(Előzmény : 56)
Válasz erre
Szép lett! Gratula
57 erazko 2016.06.09. 11:04
(Előzmény : 56)
Válasz erre
2016 június

56 cup 2016.06.09. 07:49 Válasz erre
2014 november

55 cup 2016.06.09. 07:48 Válasz erre
Tibi, Nézd meg a Facebook üzeneteidet.
54 Cheerio 2016.01.13. 00:00
(Előzmény : 8)
Válasz erre
Szerintem másképp hajlik a bum, ha középen tudod lehúzni mint ha a végénél. A kocsival jobban tudod lefelé is húzni, mint ha csak köteled van a hajó két sarkához, vagy éppen felhúzod a kocsit lúvba, hogy nagyobb hasa legyen a vitorlának. Szóval szélesebbek a lehetőségek.

(Egyébként nekem 25-ös jollém van de nem tennék bele lekocsit. Engem zavarna ott az a sín, hogy nem tudnék szabadon mászkálni a kokpitben. És nem versenyzek.)
Andras
53 szekely 2015.11.04. 19:56
(Előzmény : 52)
Válasz erre
Ha versenyezni is akarsz vele, akkor nélkülözhetetlen. Élesség, sebesség!
52 Kicsi 2015.11.01. 11:39
(Előzmény : 51)
Válasz erre
Kicsit messzebbről így fest.

51 Picur17 2015.10.29. 15:26
(Előzmény : 50)
Válasz erre
egy dilemmám van véleményekre lennék kíváncsi,a fa 50-es balatoni cirkálón a grosschot már jópár éve leekocsival működik viszont eredetileg a csigák v alakban a deckre voltak rögzítve középen a kormányrúd ugye remekül elfér

zavar hogy a cocpit közepén útban van a leekocsi és nem is adja az eredeti kinézetet
mivel a pad új lesz most van alakalom rá változtatni
szóval ér-e ennyit a leekocsi?
50 cup 2015.10.29. 10:08 Válasz erre
Jól látható a bordázat kialakítása a rozsdamentes és a tölgy váltakozó elemeiből a cockpitben.

49 Picur17 2015.10.13. 11:11 Válasz erre
Semmi gond, teljesen igazad van, a 8MOD-val csak azért példálóztam, mert vannak szabályok, amik a különböző hajóosztályokra érvényesek.
Ami az igazságos versenyzést illeti, persze, az OD az egyetlen üdvözítő megoldás, a többi módszer csak többnyire korlátozott sikerű próbálkozás az igazságosabbá tételre.
A klasszikus hajók éppen ezért a világ más tájain a CIM, sokkal egyszerűbben és elterjedtebben a KLR időelőny alkalmazásával versenyeznek.

Az 50-es felújításhoz szívből gratulálok, csoda klassz hajó. Kevesen vannak, akik ekkora vállalkozásba kezdenek. Hogy valamivel "vigasztaljalak", az aluárboc elfogadott megoldás mindenhol, nem tekintik stílusidegennek.
48 Hafi 2015.10.12. 14:12
(Előzmény : 45)
Válasz erre
még több kép a Keneséről itt:

https://www.facebook.com/lzeold/media_set?set=a.1700875055248.88170.1639080055&;type=3


47 lzeold 2015.10.12. 10:27 Válasz erre
Sziasztok!

Aki tud nekem mesélni a "Budapest" felújításának körülményeiről, az kérlek írjon nekem privátba ide: lzeold@gmail.com

Addig is, pár kép a hőskorból :)

üdv,
L.

46 lzeold 2015.10.12. 10:26 Válasz erre
ez magyarország,teljesen felesleges külföldi példákat sorolni de a 8mOD-t stb. is kár idekeverni

úgy vettem észre hogy öreg klasszikus cirkálókról szól ez a topic

na most a valóság az hogy én egy fa 50-es cirkálót újítok fel,sajnos már aluárbócos és az is marad mivel arra már nem jut,
/csak teória,de ha lenne rá pénzem biztosan karbont kapna,de zavarna a kinézete ezért swartniznám le/

ha 50-es osztályban versenyzek majd vele ahol vasbeton v ólom kiel-es,vas ,műanyag és fa testű hajók legalább 3 féle kajütkivitellel versenyeznek amik már megszületésükkor sem voltak a test körülbelüli formájukon kívül még köszönő viszonyban sem,akkor beszélhetünk itt az árbóc anyagáról de ITT értelme nincsen,pont annyira mint igazságos versenyzést emlegetni

45 cup 2015.10.11. 21:10 Válasz erre
...a vitorlás versenyzésnek nem az a célja, hogy kiderítse, kinek van több pénze, hanem az, hogy ki tud jobban vitorlázni.

Maximálisan egyetértek. De ez sajnos csak "milliméterre és grammra" azonos hajóknál lehetséges. És még ekkor is: Egy új/modernebb vászon mindig jobban húz.

Jó szelet
44 tbalazs 2015.10.11. 20:27
(Előzmény : 41)
Válasz erre
Valószínűleg a megrendelő döntött így, s mint tudjuk: az ő szava "szent".
43 Picur17 2015.10.10. 23:23
(Előzmény : 42)
Válasz erre
Arra azért kíváncsi lennék, hogy egy faárboc és egy karbon számszerűsítve mennyibe is kerül.
Ami a karbantartási nehézségeket illeti, egy klasszikus hajó karbantartása mellett az árboccal kapcsolatos feladatok eltörpülnek. Nekem elhiheted, negyven éve gyakorolom.
42 Hafi 2015.10.09. 20:38
(Előzmény : 39)
Válasz erre
A válaszom nagyon egyszerű. Vannak szabályok, amik a különböző hajóosztályokra vonatkoznak.

Hogy csak a hazai vizeken és a karbon árbocnál maradjunk, nem engedélyezik a Dragonnál, a 8MOD-nál, a Sudaraknál, a Reginákon stb. stb. Egyszerű az indok, ha mindenki ilyet használ, nagy költségek árán nem változik semmi. Ugyanis a vitorlás versenyzésnek nem az a célja, hogy kiderítse, kinek van több pénze, hanem az, hogy ki tud jobban vitorlázni.
Tudom, hogy ezt nem mindig sikerül elérni, de erre törekedni érdemes.
A Klasszikus hajókra vonatkozó nemzetközi szabályokat nem én hoztam (bár nagyon is egyetértek az irányzattal), így vitatkozni legfeljebb az ISAF ill. a CIM szervezettel lehet, de nem érdemes.

A korlátozások nagyon is ésszerű módon történnek, ezért a CIM időelőny képletében vannak tiltások, büntetések, jutalmazások, és mindezek a klasszikus értékek őrzését szolgálják. Sajnos ez a szempont nálunk nem érvényesül.
Ha a részletek érdekelnek, szívesen elküldöm a CIM szabályzatát, igen érdekes és tanulságos, és pontosan az igazságos versenyzést igyekszik szolgálni.

41 Hafi 2015.10.09. 20:33
(Előzmény : 38)
Válasz erre
Tehát nem Hankoczy tervezte a hajót. Ez érdekes számomra. Vajjon az eredeti tervrajzok megvannak-e, abból egyértelműen kiderülne a tervező. Meg sok minden más is, például a felépítményre vonatkozó részletek is.
Másrészt: ha a hajóval versenyeznek érthető a karbon árbóc és a műanyag vitorla. Más csörlőket, köteleket stb. kell használni, de én a régi felszerelést, vagy annak dokumentációját is eltenném mert majd sor kerül egyszer egy műemléki felújításra is, ahol az eredeti részletek válnak döntő fontosságúvá.
40 Bezzegh 2015.10.09. 15:44
(Előzmény : 34)
Válasz erre
123
GyorshírekGyorshírek

ac.jpg

America's Cup SZAVAZÁS AZ OLDAL ALJÁN!!!!!

Kiemelt cikkekKiemelt cikkek

Hajosprogramok.hu

2017.02.12.   0 hozzászólás
Az egyik legdinamikusabban fejlődő charter cég az egyre magasabb...
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Balatoni vitorlásbérlés

2016.04.19.
A szemesi kikötőben Balaton 25-ös vitorláshajók bérelhetőek.

MVSZ Versenyengedély 2017

2017.05.18.
Vitorlás egyesületünk idén is vár mindenkit szeretettel.
EseménynaptárEseménynaptár

MET Kupa

2017.05.27. - 2017.05.28.

Pünkösdi Regatta

2017.06.03. - 2017.06.05.

Kékszalag

2017.07.06. - 2017.07.08.
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Mi kell a belvizi jogsi hosszabbításához?

44 hozzászólás 2017.05.30. 13:00 - sensei

Kapitány és legénység börze

635 hozzászólás 2017.05.25. 17:18 - Szabi

segítség

45 hozzászólás 2017.05.25. 09:23 - Pitta

Túrázóknak ajánlott

772 hozzászólás 2017.05.22. 09:56 - Merlin

Méder Áron

145 hozzászólás 2017.05.18. 07:47 - Méder Áron
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.
SzavazásSzavazás
Kérlek jelöld be ki a favoritod!
Hiba történt az űrlap feldolgozása közben!
szavazás