FórumFórum

Hajóépítés

új üzenet
A felhúzható kiel 5let tetszik. :-)
Andras
405 szekely 2017.10.19. 00:34
(Előzmény : 403)
Válasz erre
És mindezek után a hajód biztosan xar lesz. Aki annak idején tervezte, az erre a lateral felületre, súlypontra, merülésre tervezte. Ha ezt lecsökkented, 1. a laterál felület csökkenni fog, tehát a hajó csúszni fog, 2. jobban fog dőlni - vagy ha a súlyt megnöveled, akkor a hajót elnehezíted -, 3. ha ezt megteszed, akkor pedig nem dől ugyan, de nagyobb lesz a hajó súlya, a test mélyebben merül a vízbe, tehát tetű lassú lesz. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a súlypont nem csak feljebb tolódik, hanem előre vagy hátra is elmozdulhat.Tehát a hajó vagy túrja a vizet, vagy úgy megy mint egy TU 154-es felszállás előtt.... Megterveztetheted, de akkor sem lesz semmi garancia a sikerre. Soponyai mester is biztosan elvállalja, csak bírjad kifizetni..... Őrületes pénzbe fog kerülni, amiért vehetsz egy másik hajót. Passzold el, vegyél egy gyárit, hidd el jobban jársz. Vagy használd így - ha tudod -.
404 sarlatan 2017.10.18. 15:19
(Előzmény : 403)
Válasz erre
Nagyon sokan tudnak segíteni csak sajnos sok dilettáns is van, aki használhatatlanná teszi a hajódat. Több dologra is oda kell figyelni ugyanis. Egyrészt hogy a kiel visszatérítő ereje ne csökkenjen. A merülési mélység csökkentése esetén ez többnyire csak úgy oldható meg, hogy a kiel súlyát növelni kell, vagyis az egész hajó súlya megnövekszik. Másrészt a kiel oldala fontos laterálfelület. A laterálfelület nem csökkenhet lényegesen, illetve a laterálfelület súlypontja is jó lenne ha maradna mert különben a hajó luvgier vagy leegier lesz. Tehát a rövidebb kiel szélesebb is kell legyen, és nem mindegy hogy hova kerül. Egy tanácsot tudok adni: hajómérnök tervezze meg, és nagyon gondosan építsék. Alternatívaként felmerülhet, hogy ne lerövidítsd hanem építsd át felhúzhatóra valamilyen hidraulikával. Pl. Sopi csinál ilyet a Nautic hajókhoz.
403 SRAphrodite 2017.10.18. 09:16
(Előzmény : 402)
Válasz erre
Sziasztok!

Tud nekem valaki segíteni abban, hogy a jelenlegi 2,3 keel méretemet csökkentsem egy olyan méretre, hogy kényelmesen tudjak vitorlázni a Balatonon...

Köszönöm
402 Hanzika 2017.10.10. 14:04 Válasz erre
Attól, hogy nem hiszünk bizonyos dolgokban, még nem biztos, hogy nem léteznek. Csak egyszerűen nem találkoztunk még vele. Íme egy fehér holló a sok közül:

http://index.hu/tudomany/2010/04/30/hetven_eve_nem_eszik_es_iszik_egy_indiai_jogi/

A Prahlad Jani névre keresve több információhoz is juthatsz.
401 tappancs 2010.10.25. 10:48
(Előzmény : 399)
Válasz erre
Az, hogy szerinted nem teszem hitelessé, elgondolkoztatott. Tulajdonképpen az a jó hozzáállás, ha kérdőjelek maradnak bennünk. A totális elutasítás és feltétel nélküli elfogadás a lehető legrosszabb. Épp ezért külön örülök annak, hogy nem értesz velem egyet - korábban én is mereven elutasítottam bizonyos nézeteket, de az élet úgy hozta, hogy ez megváltozzék. Ne kérj konkrétumokat, direkt nem írok, mert szerintem még jobb is, ha bizonyos dolgokról nincs tudomása az embernek.

De mi van akkor, ha az alapok rosszak vagy csak bizonyos esetben érvényesek? Az aurát és a fő csakrákat már le tudjuk fényképezni, és az is bebizonyosodott, hogy kristályokkal befolyásolhatjuk szervezetünk működését (piezzo elektromosság), de nagyon sok mindenre a tudomány továbbra sem tud választ adni (hogy pl. mik látszanak az aurában, az is megérne pár misét). Egyszerűen azért, mert az alapok nem általános érvényűek, hanem csak adott feltéltelek mellett lehetnek igazak és azt hisszük, hogy amiről tudomásunk van, az egyetemes érvényű.

Itt van pl. tamasmester hajója. Más, mint az eddig megszokottak, mert szakít a szokásos megoldással. Mindenképpen figyelmet érdemel. Ha bejön örüljünk neki, de ha nem, akkor sincs semmi, mert tapasztalat szerzésnek kitűnő.
400 tappancs 2010.10.25. 10:34
(Előzmény : 398)
Válasz erre
Remélem fényt ebédeltél.
399 dudvamuhar 2010.10.21. 13:11
(Előzmény : 397)
Válasz erre
Én inkább Edisonnak hiszek... ő azért letett egy-két dolgot az asztalra. Egyébként az Agykontrollos marketinged nem teszi éppen hitelessé a dolgot.
A világot nem (csak) a néhány zseni, hanem sokkal inkább a sok, átlagosnál értelmesebb, magasan KÉPZETT, motivált és precíz kutató/fejlesztő viszi előre, nincs ez másképp a vitorlázásban sem. Amúgy pedig ami az átlagember számára zsenialitásnak tűnik, az sokszor nem más, mint az átlagnál valamivel jobb értelmi képességek, egy szűkebb területre fókuszálás (és rengeteg ráfordított idő) kombinációja. Ma már az a helyzet, hogy a természettudományok területén alapos képzettség nélkül még kiemelkedő értelmi képességek és kreativitás mellett sem lehet nagyot alkotni...

üdv,

deckard

üdv,

deckard
398 470_99 2010.10.21. 12:53
(Előzmény : 397)
Válasz erre
Szervusz András!

Nem igazán neked szánom a postot, inkább csak kiegészítés. Kicsit kezdünk is más vizekre evezni meg nem is:) Szerintem Edison tévedett!

"A zseniális és a hétköznapi gondolkodásmód között az a különbség, hogy a zseni elméjének nagyobb részét használja, és különleges módon használja azt."

Gyakorlatilag minden ember képes "zsenivé" válni, csak meg kell tanulni tudatosan használni azon képeségeit, amelyeknek születésétől fogva birtokában van. Egy példa: José Silva munkásságának elején gyermekein kísérletezett, hogy tanulmányi eredményeiket javítsa. Ez abból állt, hogy meditatív szinten "beléjük programozta" a leckét, azaz felolvasta nekik a szöveget. Egyszer csak a sokadik lecke kikérdezése közben a gyermekei olyan kérdésekre kezdtek válaszolni, amit épp fel készült tenni. Később elég volt csak a kérdésre gondolnia, és már jött is a válasz a gyerektől! A kulcs a jobb agyféltek tudatos használatában van, amit agyfrekvenciánk lassításával tudunk elérni. Alfa szinten (azaz a 7-14Hz-es frekvencia tartományban) sok mindenre képesek vagyunk, pl. a leckét nem beseggeljük, hanem egy-két alkalommal meghallgatjuk (amit aztán a szükséges pillanatban az adott módszerrel előhívunk), problémákat oldunk meg, ha kell gyógyítunk (pl. saját magunk akár hat hét alatt kosárlabda méretű vérző méhdaganatot tüntethetünk el - Brandon Bays: Belső utazás), "megjósolunk" dolgokat, pusztán gondolati úton pozitívan hatást érünk el egy másik ember viselkedésében stb. Amikor nagy ötletek ugranak be, az mind a jobb agyféltekének köszönhető, amihez az alfa szinten keresztül vezet az út. Mindenki bambult már el miközben kissé felfelé nézett (esetleg kissé balra) és ábrándozott dolgokról - közben, hogy körülötte mi történik, az kiesik. Gyakorlatilag ez az az állapot, aminek tudatos elérése után a kidolgozott módszerekkel agyunk iszonyatos erejét megzabolázva felhasználjuk azt pozitív céljaink elérésére. Ehhez nem kell különösebb előfeszítés, csak tudnunk kell, hogy mit is akarunk, vágyakoznunk kell rá és hinnünk kell benne, hogy az meg is valósul - ez kezdetben nehezen megy, de ahogy bizonyosságot szerez az ember, onnantól kezdve felgyorsul a folyamat, a hit átalakul tudássá. Egyszerűen a körülmények úgy kezdenek alakulni, hogy megindul a szekér és leomlanak a falak.

A történelemben gyakorlatilag csak egy feltalálóról van tudomásunk, akit nem sikerült eltüntetni/ellehetetleníteni és aki szintén rendelkezett ezekkel a képességekkel, ő pedig Tesla volt. Neki volt az az elektromos autója, amit az univerzum energiáját megcsapolva hajtott órákik, nem pedig a manapság szokásos konnektoros megoldással töltött fel, ill. eddig ő volt az egyetlen, akinek rádióhullámokkal való kisérletezés közben Amerikából véletlenül sikerült pár 10.000(?) km2-nyi területű erdőt letarolni a nagy orosz honban, bár erről nem nagyon hallani. A többi feltaláló vagy eltünt vagy kollégiá tették tönkre, mert maguk vagy hatalmi/gazdasági veszélyeket jelentettek vagy önérzetükben sértették meg társaikat - harmadik lehetőség, hogy napjainkban a titkosszolgálatokhoz hasonlóan egyes államok számára végeznek titkos kísérleteket.

Gyakorlatilag minden ember képes zsenivé válni, csak össze kell hangolnia a két agyféltekét. És hogy nem a levegőbe beszélek itt egy oldal cime: www.silvaultramindsystem.com. Az oldal alján feliratkozás után ingyenes leckék, leiratkozás után semmi spam. Magyarul: José Silva - Philip Miele: Agykontroll Silva módszerével. De ez csak a kezdet. Ja, és a félreértések elkerülése végett a leírtak tudományosan bizonyított tények, mint ahogy az is bebizonyosodott, hogy a Föld nem lapos.

És hogy a hajózásról is legyen szó, a nagy ötleteket nem szabad megvalósítatlanul hagyni, mert azok teszik jobbá jelen esetben a hajózást. Ha tamasmester hajója sikeresen vizsgázik és valami újat hoz, akkor abból a hajózás csak profitálni tud, ez pedig közös érdek. A világ nem az, aminek hisszük, sőt gyakorlatilag semmit sem tudunk róla, a nagynak hitt tudásunk pedig valószínűleg meglehetősen csekély mértékű.

És most jó étvágyat mindenkinek, én megyek enni:)
397 tappancs 2010.10.21. 12:34
(Előzmény : 396)
Válasz erre
Jól mondod, az egyéni zsenialitásnak mindig jelentős szerepe van az innovációban, de elméleti alapok nélkül nem csak ma, hanem régebben is csak vakon lehetett kísérletezni. Ha valaki itt, ezen a nyilvános fórumon tesz fel egy olyan kérdést, ami az elemi áramlástan csaknem száz éve leírt részéhez tartozik (és ezért minden gond nélkül számolható jó közelítéssel egyszerű képletek és táblázatok segítségével), az számomra meglehetősen árulkodó.

Ne becsüljük le a az alapismeretek jelentőségét saját ötleteink fényében! Legyen bennünk annyi alázat és szorgalom, hogy ha már nem birtokoljuk, akkor megkeressük a szükséges információkat. Ma már a neten minden hozzáférhető egy kevés fáradsággal és némi nyelvtudással.

A példáid nagyon jók: Rubik Ernő a világ egyik legfelkészültebb szakembere volt az adott területen, Edisontól pedig álljon itt egy idézet:

A zseni egy százalék ihlet, kilencvenkilenc százalék verejték.
396 Stankovics András 2010.10.21. 09:54
(Előzmény : 394)
Válasz erre
Egy jó példával élve szeretném zárni a hozzászólásaimat. Amikor az elsők között megvettem a mobiltelefonomat, mindenki bunkofonozott. Ahogy teltek múltak az évek mindenkinek lett egy mobiltelcsije és lassan a bunkofonozás is elhalt :( Nyilván senki nem akarta magát lebunkózni! Most hasonlóan érzem magam, mint már oly sokszor. Elsőként kaparintottam a kezembe egy technologiát, amit mások még nem használnak kishazánkban. A többiek meg irigykedve szemlélik a dolgot. Inkább lefikázzák és sárdobálásba kezdenek, ahelyett, hogy megkérdeznék miről is van szó! Persze évek műlva mikor elterjedtebb lesz, majd ők is dícsérni fogják és hallani sem akarnak majd arról, hogy valaha is szkeptikusok lettek volna. Ha nektek így a jó, negyen meg a Ti akaratotok. Én meg járom a magam útját, mint eddig is tettem és köszönöm nagyon jól érzem magam.
Pá. Minden jót nektek!
Üdv, Tamás!
395 tamasmester 2010.10.21. 00:36 Válasz erre
A kép azért hidd el egy kicsit árnyaltabb .Biztos Te is hosszan tudnád sorolni a " magányos zseniket " akár a közelmúltból is ,akik pusztán a szürkeállományukra támaszkodva maradandót alkottak .Tiszta szerencse hogy Edison , vagy hogy ne menjünk messzire Rubik Ernő , ezt másképp gondolták .. Mert akkor most számítógépezés helyett gyertyafénynél játszhatnánk az olomkatonákkal .
394 gyurinar 2010.10.20. 18:01 Válasz erre
Bizonyára azért van némi szkepszis a hozzászólókban, mert a Hi-tech általában olyasmire utal, hogy elméletileg nagyon erősen megalapozott, modern technológiákat és anyagokat használó innovatív fejlesztés. Ha ebből már egy ilyen, tervezési szinten alapkérdésre való válasz is hiányzik, akkor az erős elméleti háttér legalábbis kérdőjeles - ami sajnos gyakori hiba kis hazánkban.

Szerencsével persze lehet(?) jó válaszokat találni, de a Hi-tech nem véletlenül a rendkívül költséges szélcsatornás és számítógépes szimulációk világa - még mindig így az olcsóbb, mint megépíteni valamit, amiről hamar kiderül, hogy nem elég jó.

Otthon meg lehet és érdemes is játszadozni - magam is szoktam - egy jó hobbi sokmindent megér.

Szerintem...
393 Stankovics András 2010.10.20. 12:39
(Előzmény : 389)
Válasz erre
Nagyon érdekes, amit a hajóról írsz, mindenképpen figyelmet érdemel, mert nem szokványos konstrukció. Sok sikert a megépítéséhez! Egyébként meg kár, hogy a kötekedéssel magad alá kaszáltál:)
392 tappancs 2010.10.20. 09:22
(Előzmény : 389)
Válasz erre
Kedves Tamásmester, miután így remélhetőleg az utolsó kérdés is tisztázódott, kíváncsian várjuk mikor és hol mutatod be az új hajót.
391 SRAphrodite 2010.10.20. 09:09
(Előzmény : 390)
Válasz erre
Kedves c! Gondolom nem olvasgattad végig az összes hozzászólást, amit meg is értek. Említettem, hogy nem az eddig ismert elmaradott, primitív vitorlát fogok használni a hajóhoz, hanem egy hi-tech fejlesztést. Igaz az az észrevétel, hogy a kulcshoz építem a házat. Meg van a vitorla és ahhoz készül a hajó. Én is megpróbáltam hasonló hajóval behelyettesíteni a hajótestet, de a dolog nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.
390 tamasmester 2010.10.20. 08:44
(Előzmény : 387)
Válasz erre
Kedves szekely! Nem én vettem kötekedősre a figurát, csak nem szeretem ha hülyének néznek. Mivel tisztában vagyok az összes probléma lényegével, nem volt szükségem arra, hogy felhívják a figyelmemet az előzőekben leírtakra. Mint már említettem minden adat megvan csak az az egy hiányzott. Szerencsére tegnap kimérhettem, mert volt szél. Szóval, ha valaki elkezd okostojáskodni és nem a kérdésre válaszolni és közben azt sugallani, hogy nem avval a problémával foglalkozni, na az mellébeszélés. Aki a kérdésemre nem tud válaszolni az mondja azt, hogy nem tudja a választ és mint említettem ne arra akarjon a hozzászólásában rámutatni, hogy én rosszul csinálom, hogy rosszúl állok a kérdéshez.
389 tamasmester 2010.10.20. 08:32
(Előzmény : 388)
Válasz erre
Kedves Tamas Mester !

Ha mar ilyen kotekedosre vetted a stilust, ha majd a te hajod is elkeszul, akkor beszelgetunk:
http://scharenkreuzer.hu/sbs/index.htm
;-)

Andras
388 szekely 2010.10.19. 21:10
(Előzmény : 387)
Válasz erre
Kedves Mester, pedig András felvetése a nyerő. Ha megvan a hajótest (előképe), akkor egy hozzá hasonló osztályhajót keress, és ha annnak vitorlázó tulajdonságai szimpatikusak, akkor a tőkesúly és vitorlaméret (+arányok) lemásolhatók. Ha számolással próbálod meghatározni ezeket, akkor nagyobbat tévedhetsz szerintem.
Nagyon más eredmények jönnek ki, ha "álló" hajót kap el egy pöff, mintha dőlt, vágtató hajót kapja el ugyanaz a szél. Ha az előbbire számolsz, használhatatlan (lomha) hajó lesz a végeredmény. Szerintem.
387 c 2010.10.19. 21:01
(Előzmény : 385)
Válasz erre
A külöMbségnek kulomb a mértékegysége,ami sokat szól a lantban?
386 dudvamuhar 2010.10.19. 19:13 Válasz erre
Kedves szekely! Ahogy te is írod "En inkabb ugy indulnek neki" A külömbség az, hogy én nem csak feltételes módban, hanem a valóságban is építem a hajót. Ha majd te is építesz egyet, akkor a véleményed is többet mond majd a latban :)
385 tamasmester 2010.10.19. 18:53
(Előzmény : 384)
Válasz erre
Hello !
En meg mindig az alapkerdest nem ertem. Ha mar tudjuk, hogy 62,3 km/h-s szel eppen nem borit bele a vizbe, akkor ki fogja neked garantalni, hogy ezen tul nem lesz ennel nagyobb szel? Ha meg 160 km/h-ra optimalizalod a hajodat, akkor az nem nagyon fog megmozdulni a gyenge szelben.
En inkabb ugy indulnek neki, hogy legyen jo nagy vaszon ami gyenge szelben is jol viszi a hajot es amit nagy szelben szukseg szerint reffelni lehet.

Andras
384 szekely 2010.10.19. 14:11
(Előzmény : 383)
Válasz erre
Kedves bart! Hát én is ezt mondom :) de gondoltam hátha valaki tudja a választ, mindenféle mellébeszélés nélkül és akkor megkíméltem volna magam egy nagy hurcolkodástól.
383 tamasmester 2010.10.19. 13:40
(Előzmény : 382)
Válasz erre
(b) aszki, önyörgöm, fogj egy kis vitorlát és mérd meg!!!
Egyszerűbb , mint itt agyalni.
382 bart 2010.10.19. 10:22 Válasz erre
Kedves Aphrodité! Köszi a tanácsokat, de azok az adatok a rendelkezésemre állnak, hogy mekkora húzó illetve tolóerő képződik a felületen ezért az nem is volt a kérdés tárgya. Arra vagyok kiváncsi, hogy ha véletlenül a vitorlafelületre merőlegesen egy váratlan befújás érkezik, akkor az mekkora erőt képez az adott felületen. Mellesleg a hátoldali felület majdnemhogy teljesen sík, az előoldalinak van csak formáraszabott felülete. Szóval ez egy szárny ahogy Te is megpendítetted :)
381 tamasmester 2010.10.19. 00:18
(Előzmény : 379)
Válasz erre
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Melges 24

2017.08.08.
HUN 579 Melges 24-es vitorlás teljesen versenyre szerelt állapotban eladó.

Balatoni vitorlásbérlés

2017.09.21.
A balatonszemesi kikötőben Balaton 25-ös vitorláshajók bérelhetőek.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Hajóépítés

405 hozzászólás 2017.10.19. 00:34 - szekely

Külföldi hajóvásárlás!

143 hozzászólás 2017.10.15. 23:36 - Dr.Tóth Balázs

Hajós állások

5 hozzászólás 2017.10.15. 19:51 - Apóka

Túrázóknak ajánlott

806 hozzászólás 2017.10.11. 09:21 - Merlin

Típus beazonosítás

8 hozzászólás 2017.10.05. 12:50 - szekely
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.