FórumFórum

Albin vega

új üzenet
Tudok még pár vegáról, elküldöm mail-ben!
45 psmac 2017.08.29. 09:12
(Előzmény : 44)
Válasz erre
Rendben, akkor én elkezdem tölteni a táblázatot. 2 tag már van...:-)
Próbálok valamit intézni a honlappal kapcsolatban is. Kit tudunk még értesíteni?
44 Hanta 2017.08.28. 16:20
(Előzmény : 43)
Válasz erre
Először keressük meg azt, akit ismerünk. Szerintem nagyon hamar össze lehetne szedni az érdeklődő vegásokat, aztán úgyis begyűrűzik a dolog. Viszont muszáj lenne a honlapot is összerakni, a cím (www.albinvega.hu) ugye már adott.
Az adatokhoz: hajó neve, hajó száma, kikötő, tulaj neve, esetleg telefonszám, email.
Én már küldtem is emailt a megadott címre :-)
43 psmac 2017.08.28. 16:03
(Előzmény : 42)
Válasz erre
Sziasztok Vegások!

Az ötlet továbbra is nagyon jó! A következőt tudnám elképzelni: én létrehoztam egy e-mail címet az albin.vega.hun@gmail.com címmel. Az összes vegást értesíteni kéne (valahogy, erre várok ötleteket), hogy küldjön egy e-mailt erre a címre adatokkal: tulajdonos neve, hajó neve, hajó száma, kikötő, stb (ötleteket itt is várok még). Csinálunk egy hazai adatbázist és egy e-mail listát. Itt már tudjuk tartani egymással a kapcsolatot. A honlap nagyon jó, de abban nem tudok segíteni, nem tudom hogyan kell szerkeszteni. Ami még eszembe jutott, hogy 2018 nyarán csinálhatnánk egy találkozót.... ennek szervezését vállalom, erre vannak ötleteim, de egyenlőre ne szaladjunk ennyire előre. Valahogy GYŰJTSÜK össze a Vega rajongókat.... várom a javaslatokat, hogyan! Szórólapok a kikötők hirdetőire? Laminált szórólapok a hajóra tűzve? (Ezekben az esetekben, feloszthatnánk egymás között a kikötők látogatását régiónként.)

Várom a válaszokat!!! :-)

V-2992
42 Hanta 2017.08.28. 09:37
(Előzmény : 41)
Válasz erre
Sziasztok, továbbra is felmerül a kérdés, hogy tekintettel a meglepően nagy számú hazai vegára, csináljunk-e valamiféle klubbot?
Több szempontból is hasznos lehetne, műszaki megoldások, hatóság felé történő érdekképviselet, esetleg regatta szervezés...vagy csak szimplán tudjunk a hajókról.
De hogy kellene csinálni? Email-lista?
Mindenesetre az albinvega.hu domain-t bejegyeztettem.
Freya V-1306
41 psmac 2017.07.19. 16:50 Válasz erre
Szervusz! Igen, van, személyesen láttam Ábrahámhegyen! Gyönyörű az is, mint minden Albin! Éppen beraktak egy műszert, amikor ott voltam, két kitűnő minőségű fúrószárba került az alsóhéj átfúrása:) Nagyon jó minőség, ez nem minden svéd hajóra igaz viszont, de az Albin hajók az örökkévalóságra lettek építve!
40 Dr.Tóth Balázs 2016.10.25. 21:55
(Előzmény : 39)
Válasz erre
Tudtok esetleg hazai Albin Balladról? Van ilyen hajó a Balatonon?
39 psmac 2016.10.24. 14:55 Válasz erre
Teljesen egyetértek, láttam már olyan hajót, amelyiknek jó pár évig nem támasztották alá a kieljét, valóban deformálódott, szerintem sem jó, ha egész parti tárolás alatt "lóg".
38 Dr.Tóth Balázs 2016.10.24. 11:36 Válasz erre
Azért ne kavarjuk a daruzást és a tárolárt. Tároláskor igen is alá kell támasztani a kielt _is_, hogy a hosszabb idő alatt ne deformálódjon a test azért, mert csak néhány ponton van feltámasztva, a kiel meg lóg rajta.
Andras
37 szekely 2016.10.24. 10:25
(Előzmény : 34)
Válasz erre
Teljesen igazad van, bár a tengeri építésű hajóknál természetes, hogy sokszor csak oldalról megtámasztva gerendákkal, a tőkesúlyon állva tárolják. Elvileg szerintem mindkét féle daruzást ki kellene bírnia egy ilyen hajónak, a kérdést csak azért tettem fel, mert a Vegánál nagyon kényes helyen van a hajócsavar, nem szeretném, ha a heveder aláhúzásakor véletlenül rossz helyre kerülve, megsérüljön a csavar vagy a tengelye. Majd figyelek, bár a darusok igyekeznek minél hamarabb túl lenni a munkán. Köszi Mindenkinek még egyszer a véleményeket!
36 Dr.Tóth Balázs 2016.10.20. 11:34 Válasz erre
Rátolják == tárolják
35 szapcsika 2016.10.20. 11:10
(Előzmény : 34)
Válasz erre
Nekem erről az a véleményem, hogy a hajónak az a normál állapota, hogy a kiel "lóg" a hajótestről. Mivel a kiel vízkiszorítása kicsi a saját súlyához képest, ezért levegőbe emelve sem lesz jelentősen nagyobb a tarhelés, amit a kiel felrögzítése kap. A fordított eset tulajdonképpen rosszabb, amikor a kielen emelik, vagy rátolják a hajót, mert a test teljes súlya a tőkesúly rögzítési felületén nyugszik és azt lefelé nyomja, pontosan ellenkezőleg, mint a vízben úszó hajónál.
Ettől függetlenül a testnek viszont el kell bírnia a hevederek felfekvési felületén a teljes súlyt, illetve ha nem kellően széles az emelőkeret, akkor a a hevederek által okozott oldalirányú össze szorító erőt.
34 szapcsika 2016.10.20. 11:06
(Előzmény : 28)
Válasz erre
Köszönöm az értékes hozzászólásokat Mindenkinek!
33 Dr.Tóth Balázs 2016.10.19. 23:09 Válasz erre
detto

32 tadata 2016.10.19. 19:54
(Előzmény : 30)
Válasz erre
detto

31 tadata 2016.10.19. 19:54
(Előzmény : 30)
Válasz erre
Nekem úgy daruzták, hogy a héjon voltak a hevederek, úgy tűnt, hogy így teljesen biztonságos.

30 psmac 2016.10.19. 11:21
(Előzmény : 28)
Válasz erre
Én hallgatnék a darusra.
Andras
(ps.: ha a hajó nem bírja el a kieljét, inkább daruzás közben derüljön ez ki mint vízközépen viharban)
29 szekely 2016.10.18. 23:53
(Előzmény : 28)
Válasz erre
Tisztelt Vegás Sporttársaim!
Szeretnék érdeklődni, hogy mik a Vega biztonságos és műszakilag megfelelő daruzási pontjai. Láttam külföldi fotókat, amelyeken a két heveder a kiel alján fekszik csak fel, de olyanokat is láttam, ahol a kiel két végén túl helyezték el a hevedereket, az alsó héjra fektetve azokat. Nekem a darus azt mondta, ő nem emeli meg, ha csak a kielen fekszik fel mindkét heveder, mert szerinte az nem biztonságos. Mi a véleményetek? Válaszotokat előre is megköszönöm. Jó szelet még erre a maradék szezonra:)
28 Dr.Tóth Balázs 2016.10.18. 21:09 Válasz erre
Már megvan, Köszönöm!
A weboldal ügyben nem tudok valamit segíteni?
Nem tudom pontosan hány Vega lehet az országban, de nem kevés. És ugye szó volt aviggenekről is. A német Vega klub: albin-vega.de valamiféle például szolgálhatna.
27 psmac 2016.09.15. 15:08
(Előzmény : 26)
Válasz erre
Szia! Persze, csak adj meg egy e-mail címet. (Nem szeretném a privát mobilszámokat a tulajdonos engedélye nélkül közzétenni.)
26 Hanta 2016.09.15. 13:05
(Előzmény : 24)
Válasz erre
Szervusz psmac! Elküldöm szívesen, sőt, mást is tudok ajánlani. dr.balazs.toth@gmail.com
Üdv, jó szelet!
25 Dr.Tóth Balázs 2016.09.14. 21:49
(Előzmény : 24)
Válasz erre
El tudnád küldeni nekem Soós Sanyi elérhetőségét?
24 psmac 2016.09.14. 09:41
(Előzmény : 23)
Válasz erre
Jó kép!
23 Hanta 2016.09.14. 08:38
(Előzmény : 22)
Válasz erre
Vegás leszek én még sokáig :-)

22 psmac 2016.09.13. 15:33
(Előzmény : 21)
Válasz erre
Köszönöm! Lehet, hogy megpróbálom. Ha két-három évente kell rá húzni egy réteget, hogy szép maradjon, az nem akkora gáz......
Ha van hír a web oldalról, szólok! Bár lehet, hogy már nem sokáig maradsz Vega-s.....:-(
21 Hanta 2016.09.13. 11:42 Válasz erre
12
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek

Négynapos VMG flottavitorlázás az Adrián idén ősszel is

2017.08.09.   2 hozzászólás
…jut eszembe: Carina földkerülő vitorlásom új helyen!
Kiemelt adok-veszekKiemelt adok-veszek

Melges 24

2017.08.08.
HUN 579 Melges 24-es vitorlás teljesen versenyre szerelt állapotban eladó.
EseménynaptárEseménynaptár
Legfrissebb fórum hozzászólásokLegfrissebb fórum hozzászólások

Túrázóknak ajánlott

797 hozzászólás 2017.09.15. 14:24 - Merlin

Kapitány és legénység börze

662 hozzászólás 2017.09.06. 20:34 - radvattila

Albin vega

45 hozzászólás 2017.08.29. 09:12 - psmac

Alaszkában vitorlással

4 hozzászólás 2017.08.12. 09:47 - Zoli

Típus beazonosítás

6 hozzászólás 2017.08.10. 01:40 - Bogyó
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.